چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم؟ ( مراحل فروش در دیجی کالا )

چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم

گستردگی و قابلیت‌های قدرتمند دیجی کالا آن را به گزینه‌ای جذاب برای فروشندگان تبدیل کرده است راحتی و گستردگی دیجی کالا به موفقیت چشمگیر این فروشگاه در بازار تجارت الکترونیکی ایران کمک کرده است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید با فروش در دیجی کالا را تجربه کنید ، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم؟

یکی از سوالاتی که علاقه‌مندان به همکاری با دیجی کالا دارند، این است که چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم؟ برای فروشندگی در دیجی کالا، باید مراحل زیر را طی کنید:

1- ورود به سایت فروشنده شو در دیجی‌کالا

دیجی‌ کالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در ایران، فرصت‌های جذابی را برای کسب‌ و کارها و افراد متقاضی فروش فراهم می‌آورد. اولین گام برای عضویت به عنوان فروشنده در دیجی‌کالا، ورود به بخش فروشندگان آن است. این سایت به آدرس seller.digikala.com در دسترس است و فرآیند عضویت را برای فروشندگان آماده کرده است.

 

ثبت نام در دیجی کالا به صورت شخص

 

ثبت نام در دیجی کالا به صورت شرکتی

2- وارد کردن مشخصات فردی  و شرکتی

پس از ورود به بخش فروشندگان، مرحله بعدی وارد کردن مشخصات شخصی و کسب و کار شما است. در این مرحله، فروشنده باید اطلاعاتی مانند نام کامل، شماره تماس، آدرس ایمیل، نام کسب و کار، حوزه فعالیت، میزان سابقه فعالیت و سایر جزئیات مرتبط را وارد کند. این اطلاعات برای ارزیابی صلاحیت فروشنده و همچنین برقراری ارتباط موثر با وی ضروری است.

3- ایجاد قرارداد همکاری با دیجی کالا

پس از ورود مشخصات، فروشنده با قرارداد همکاری با دیجی کالا مواجه می‌شود. این قرارداد شامل جزئیات همکاری، حقوق و تعهدات طرفین و سایر موارد مرتبط است. فروشنده باید با دقت این قرارداد را مطالعه نموده و در صورت موافقت، گزینه “قرارداد را مطالعه کردم و موافقم” را انتخاب کند.

4- گواهی مالیات بر ارزش افزوده

در صورتی که فروشنده مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باشد، باید تصویر گواهی مربوطه را در سامانه آپلود نماید. این مرحله برای احراز قانونی بودن فعالیت فروشنده ضروری است.

5- آپلود کارت ملی

مرحله بعدی، آپلود تصاویر پشت و روی کارت ملی فروشنده است. این اقدام به منظور احراز هویت و اطمینان از صحت اطلاعات ارائه شده انجام می‌شود و انجام آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

6- دوره آموزشی دیجی کالا

قبل از فعال سازی حساب فروشندگی، فروشنده باید در یک دوره آموزشی 2 ساعته که به صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت نماید. این دوره آموزشی شامل آشنایی با ساختار و امکانات پنل فروشندگان، نحوه مدیریت فروشگاه، فرآیندهای ارسال و تحویل کالا و سایر موارد مرتبط است.
در کنار فروش محصولات در دیجی کالا میتوانید با راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی فروش در ترب را هم تجربه کنید و فروش محصولات خود را چندین برابر کنید.

7- پنل فروشندگان دیجی‌ کالا

پس از طی کردن مراحل فوق، فروشنده به پنل فروشندگان دیجی کالا دسترسی پیدا می‌کند. در این پنل، وی می‌تواند تنظیمات فروشگاه خود را انجام دهد، محصولات را اضافه و مدیریت کرده، سفارش‌ها را پیگیری نماید و سایر امکانات مربوط به فروشندگی را به کار گیرد.

8- احراز هویت

آخرین مرحله، احراز هویت فروشنده است که در پنل فروشندگان به طور مفصل توضیح داده خواهد شد. این مرحله شامل ارائه مستندات و انجام برخی اقدامات امنیتی برای تایید هویت فروشنده است. که بعد از تایید آن، امکان فعالیت وجود دارد.

در مجموع، فرآیند عضویت به عنوان فروشنده در دیجی‌ کالا شامل ثبت نام، وارد کردن مشخصات، امضای قرارداد همکاری، ارائه مدارک قانونی، شرکت در دوره آموزشی و احراز هویت است. این مراحل به منظور ایجاد یک بستر امن و قابل اعتماد برای خریداران و فروشندگان طراحی شده‌اند. پس از طی این فرآیند، فروشنده می‌تواند به راحتی محصولات خود را در دیجی کالا ثبت کرده و به فروش برساند.

احراز هویت و ثبت نام در دیجی کالا

شرایط فروش محصول در دیجی کالا

دیجی کالا، مانند بسیاری از مارکت‌ پلیس‌های بزرگ، قوانین و شرایط خاصی را برای فروش محصولات در پلتفرم خود در نظر گرفته است. این قوانین سخت‌گیرانه به منظور جذب فروشندگان باکیفیت و ارائه تجربه خرید مطلوب برای مشتریان طراحی شده‌اند.

اگر فروشنده نتواند در زمان تعیین شده، کالا را به مشتریان ارسال کند، این موضوع می‌تواند باعث نارضایتی مشتریان و در نهایت کاهش تعداد آنها شود. به همین دلیل، هدف اصلی دیجی‌کالا و سایر مارکت پلیس‌های بزرگ، جذب فروشندگان مسئول و باکیفیت است که بتوانند تجربه خرید مناسبی را برای مشتریان فراهم آورند.

دیجی کالا با هدف ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایت مشتریان، شرایط و قوانین مشخصی را برای فروشندگان خود تعریف کرده است. این شرایط و قوانین بر روی صفحه قوانین و مقررات فروش در دیجی کالا قابل مشاهده است.

هدف اصلی این شرایط فروش، حضور و فعالیت فروشندگان معتبر و قابل اعتماد در این فروشگاه آنلاین است. به این ترتیب که فروشندگان موظف هستند تا زمان مشخص شده، کالاها را با بسته بندی مناسب و سالم برای مشتریان ارسال کنند. این امر به افزایش رضایت مشتریان و در نتیجه وفاداری آنان به دیجی کالا کمک خواهد کرد.

در صورتی که مشتریان از عملکرد یک فروشنده ناراضی باشند و به او امتیاز کمی بدهند، دیجی کالا ابتدا آن فروشنده را محدود خواهد کرد. اما اگر این روند ادامه پیدا کند، حساب کاربری آن فروشنده مسدود خواهد شد. این اقدام به منظور حفظ رضایت مشتریان و اعتبار دیجی کالا انجام می شود.

همچنین در مواردی که مشکلاتی مانند تاخیر در ارسال، مرجوع شدن کالا، فروش کالاهای ممنوع و لغو سفارش توسط مشتری رخ دهد، دیجی کالا فروشنده متخلف را جریمه خواهد کرد. این جریمه به صورت مبلغی معادل حاصل ضرب میزان کمیسیون در قیمت کالا محاسبه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *