Pbn چیست؟ نحوه لینک‌ سازی pbn به زبان ساده!

pbn در سئو چیست

بک‌ لینک یکی از روش‌هایی است که نقش مهمی در رتبه‌بندی سایت دارد. در واقع هر چه تعداد بک‌ لینک‌های یک سایت در سایت‌های دیگر بیشتر باشد به تشخیص گوگل این سایت از محتوای مفید و کاربردی برخوردار بوده و برای استفاده بیشتر کاربران از مطالب آن، ارتقای رتبه دریافت کرده و جزو اولین سایت‌ها در جستجوی گوگل محسوب می‌شود. با این مضمون اکثر سایت‌ها اقدام به گرفتن بک‌ لینک از سایت‌هایی مختلف کرده و در سایت خود درج کردند.

همین موضوع باعث شد که سایت‌هایی با محتوای ضعیف از این طریق به بازدیدکنندگان زیادی دست پیدا کنند؛ لذا گوگل برای جلوگیری از این اقدامات قوانین بیشتری برای ارتقای رتبه اعمال کرد که علاوه بر تعداد بک‌ لینک‌ها، کیفیت دامنه سایت و همچنین اعتبار سایتی که در آن back link قرار می‌گیرد نیز از اهمیت بالا برخوردار است.

این اقدام گوگل باعث شد که وب‌مسترها به فکر ایجاد یک شبکه بزرگ و خصوصی بک‌ لینک با استفاده از سایت‌های دیگر افتادند و در نتیجه موضوع بک‌ لینک pbn مطرح شد. ما در این مقاله قصد داریم با توضیح در مورد pbn و back link pbn، شما را با این مقوله بیشتر آشنا کنیم، پس مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

Pbn چیست؟

پی بی ان به مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها و سایت‌های شخصی گفته می‌شود که هرچند وقت یکبار لینک‌هایی از یک سایت دیگر در آن‌ها قرار داده می‌شود تا کاربران را به سایت موردنظر ارجاع دهد. با توجه‌ به موضوع تعدد بک‌ لینک در بالا رفته رتبه سرچ گوگل، اکثر کسانی که قصد دارند سایت خود را بیشتر معرفی کنند و با سایت‌هایی بزرگ رقابت کنند طی اقدامی هوشمندانه چند سایت و وبلاگ مطرح را انتخاب با خریداری کرده و هرازگاهی از سایت اصلی یک موضوع با محتوای مشابه یا نزدیک به آن در این وب‌سایت‌ها قرار می‌دهند و بک‌ لینک می‌گیرند.

بک‌ لینک pbn نقش مهمی در رتبه‌بندی گوگل داشته و می‌توان گفت بهترین روش برای مطرح‌شدن سایت‌هایی است که صاحبان آن‌ها نمی‌توانند هزینه آن‌چنانی برای تهیه محتواهای رپورتاژ شده از سایت خود، در نظر بگیرند.

pbn در سئو چیست

چرا باید pbn داشته باشیم؟

  • رقبا به دقت فعالیت‌های ما را زیر نظر داشته و در هر جا که ما حضور داریم، تلاش می‌کنند که حضور یابند.
  • وب‌سایت‌هایی که انتخاب می‌کنیم ممکن است تصمیم به کاهش فعالیت‌های خود بگیرند یا اینکه بخواهند برای تولید محتوای سایت‌شان از سایت ما استفاده کنند.
  • وب‌سایت‌های معتبر و ارزشمند هزینه‌های قابل توجهی برای انجام مبادله لینک با ما دریافت می‌کنند.
  • سایت‌های بی‌ارتباط با موضوع ما و بدون استراتژی با منابع لینک‌سازی ما همکاری می‌کنند و تعداد و انواع لینک‌هایی که به سایت ما ارجاع می‌دهند را افزایش می‌دهند.

مزایای استفاده از pbn در سئو چیست؟

هدف اصلی استفاده از بک‌ لینک pbn در سئوی سایت است، به صورتی که هر چه تعداد این لینک‌دهی‌ها بیشتر باشد این منظور را انتقال می‌دهد که سایت موردنظر از محتوای کاربردی و جذاب برخوردار بوده به همین خاطر سایر سایت‌ها به آن لینک داده‌اند.

این روش یکی از بهترین روش‌ها برای سئوسازی سایت‌ها محسوب می‌شود و مزایای استفاده از آن را می‌توان این‌گونه ذکر کرد. اگر قصد دارید بدانید نقش nbp در سئو چیست حتماً این بخش را مطالعه کنید.

  1. کنترل دقیق و شخصی‌سازی
    اگر شما صاحب یک شبکه pbn باشید اختیار کامل تمام وب‌سایت‌ها با شما خواهد بود و می‌توانید بک‌ لینک‌های جدید در صفحات و پست‌های دلخواه ایجاد کنید.
  2. کاربرد دامنه معتبر و آزاد
    معمولاً دامنه‌های معتبر و آزاد شده در دنیای وبلاگ و سایت به‌وفور پیدا می‌شود و شما به‌جای اینکه هزینه زیادی برای بک‌ لینک گرفتن از دامنه‌های معتبر کنید می‌توانید یک دامنه آزاد شده معتبر را خریداری و back linkهای با ارزشی را به هر تعدادی که صلاح می‌دانید برای سایت خود بگیرید. یکی از فاکتورهای اساسی در سئو سایت، همین اعتبار دامنه است که شما می‌توانید به‌راحتی با خرید یک دامنه ایده‌آل و معتبر به بهبود سئو سایت خود کمک کنید.
  3. استفاده موقتی ولی اثربخش
    گاهی نیاز است در یک‌زمان خاص محصول خود را بیشتر معرفی کرده تا فروش بهتری داشته باشید. به‌عنوان‌مثال فروش لباس‌های فصلی که در یک‌فصل مشخص باید بیشتر تبلیغ شوند به pbn نیاز دارید تا با بک‌ لینک گرفتن از آن و استفاده از یک کلمه کلیدی خاص، سطح تبلیغات را گسترش داده و محصولات را به‌صورت گسترده معرفی کنید. همین مدت کوتاه استفاده از یک پی بی ان حرفه‌ای می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و سئو سایت شما را به شکل چشمگیری بهینه کند.

شرکت جهش با در نظر گرفتن نوع کسب و کار شما خدمات سئو سایت حرفه ای را ارائه می‌کند، برای دریافت مشاوره کلیک کنید.

بک لینک pbn

معایب استفاده از بک‌ لینک pbn

معمولاً استفاده از پی بی ان همان قدر که مفید واقع می‌شود در صورت نداشتن دقت و آگاهی کافی، ممکن است خطرناک نیز باشد. در این بخش از معایب back link pbn برای شما مطالبی را ذکر می‌کنیم.

  1. جریمه‌شدن
    داشتن یک پی بی ان اختصاصی خارج از قوانین گوگل بوده و درصورتی‌که ربات‌های هوشمند گوگل به این موضوع پی ببرند قطعاً جریمه‌های بزرگی شما را تهدید خواهد کرد. ازجمله نشان‌ندادن بسایت شما در نتایج سرچ گوگل
  2. زمان بر بودن ساخت pbn
    ساخت این مجموعه به زمان زیادی نیاز دارد و معمولاً طراحی سایت‌های متعدد و ایجاد پست و بارگذاری تصاویر در آن و به‌روز نگه‌داشتن این سایت‌ها به‌ صورت مستمر زمان‌بر بوده که یکی از معایب آن محسوب می‌شود؛ ولی اگر انگیزه لازم برای ارتقای در سئو سایت خود و همچنین رتبه‌های گوگل دارید، ارزش این را دارد که زمان زیادی برای آن صرف کنید. در صورتی که تمایل به سفارش طراحی سایت با هزینه مناسب را دارید با آژانس جهش می‌توانید تماس بگیرید.
  3. هزینه بالا
    برای ایجاد یک PBN شما نیازمند چندین و بسایت هستید که خرید دامنه و هاست آن‌ها قطعاً هزینه‌بر خواهد بود. همچنین به‌روز نگه‌داشتن این وب‌سایت‌ها و بارگذاری محتواهای اصولی و متنوع در آن‌ها نیز از اقداماتی است که باید انجام دهید و در صورتی‌ که خود شما کار محتوا را انجام ندهید برای این منظور نیز متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتر خواهید شد.

نحوه لینک‌سازی pbn به زبان ساده

برای لینک‌سازی پی بی ان باید به‌صورت کاملاً آگاهانه و با دانش کافی این کار را انجام دهید تا اثرگذاری مثبت در سئو و افزایش رتبه گوگل سایت داشته باشد. در ادامه مطلب سعی داریم این کار را به روشی ساده شرح دهیم تا بتوانید به‌ سهولت برای ساخت بک‌ لینک pbn اقدام کنید.

  • مرحله اول: باید ابتدا مقالاتی را بدون اینکه لینکی در آن وارد شده باشد نوشته؛ ولی مکان قراردادن لینک را حتماً در نظر داشته باشید. معمولاً از این سه لینک در مقالات pbn استفاده می‌شود.
  1. لینک‌دهی به سایت پولی
  2. لینک ارجاع‌دهنده به سایر پست‌های داخلی و صفحات سایت
  3. لینک‌دهی به سایت‌های معتبر

زمانی که در حال نوشتن محتوای مربوط به پی بی ان خود هستید حتماً از محل قرارگرفتن این سه لینک اطلاع کامل داشته باشید.

  • مرحله دوم: پس از نوشتن مقالات مربوطه و اصلاح و ویرایش آن‌ها و اطمینان از نداشتن هیچ‌گونه مشکل نگارشی، قسمت‌هایی را که از قبل برای لینک‌دهی در نظر گرفته بودید را بک‌ لینک PBN می‌دهید. تعداد بک‌ لینک‌های داده شده نیز از مقدار مشخصی تبعیت می‌کند و شما نباید یک لینک‌دهی را به‌دفعات زیاد در مقاله خود تکرار کنید.

  • مرحله سوم: قراردادن انکار تکست نیز از مراحل مهم در ایجاد یک لینک موردنظر است. درگذشته بک‌ لینک‌های بر روی کلمات کلیدی پیاده می‌شد و باعث بهینه‌سازی سئوی سایت می‌شدند؛ ولی امروزه گوگل انکر مارک‌های تجاری را بیشتر موردتوجه قرار داده و توسط آن‌ها برای بهترشدن رتبه تصمیم می‌گیرد.
    هنگام نوشتن یک مقاله باید از نقش کلمات کلیدی و اصول و الگوریتم‌هایی که گوگل تأیید می‌کند آگاهی کافی داشته باشیم تا بتوانیم لینک‌سازی مفیدی را انجام دهیم. گاهی مترادف کلمه کلیدی می‌تواند نقش بهتری داشته و بیشتر موردتوجه گوگل قرار گیرد؛ لذا استفاده از مترادف‌ها نیز در موفقیت سایت و بک‌ لینک‌های مؤثر خواهد بود.

  • مرحله چهارم: یکی از فاکتورهای اساسی در لینک‌سازی pbn این است که تصادفی این کار را انجام ندهید و به‌صورت طبیعی برای این کار اقدام کرده و حالت افراط به آن‌ها داده نشود. اگر شما به یک سایت پولی بک‌ لینک می‌دهید باید به زمان فعالیت آن توجه کرده و اگر یک سایت تازه‌تأسیس است باید در یک بازه زمانی معین لینک‌های کمی را به آن اختصاص دهید و در مورد سایت قدیمی تعداد بک‌ لینک‌های شما می‌تواند بیشتر باشد.

اگر نیاز به آموزش کامل ساخت بک‌ لینک دارید در این مقاله برای شما توضیح داده‌ایم، پیشنهاد میکنم کلیک کنید و مطالعه کنید.

pbn چیست

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله سعی کردیم با پاسخ به سؤال pbn چیست؟ نقش این موضوع را در بهینه‌کردن سایت‌ها و افزایش رتبه گوگل برای شما شرح دهیم و از مزایا و معایب آن آگاه سازیم. نکته مهم در موفقیت استفاده از pbn این است که شما با سایت‌های تحت اختیار خود دقیقاً رفتاری شبیه به یک سایت واقعی داشته و با به‌روز نگه‌داشتن آن، برای ارتقا سایت مرجع پیش بروید.
شما با موفقیت در این کار می‌توانید از راهکار تبلیغات و بازاریابی برای رونق بخشیدن به کسب‌وکار خود استفاده کرده و همچنین درآمدی را نیز از راه فروش لینک در سایت خود کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *