مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی چیست؟ + بررسی مزایای off page

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی چیست؟ در دنیای پیشرفته امروز به‌ویژه در بازاریابی محتوایی سئو به‌عنوان قلب تپنده کسب‌ و کارهای اینترنتی محسوب می‌شود. همان گونه که مستحضرید بیزینس آنلاین به‌عنوان یک استراتژی مهم و کاربردی در دنیای اینترنتی امروزی است. چنانچه در کسب‌ و کارهای اینترنتی نیز به سئو بی‌ توجهی کنید، پس وب‌سایت شما در موتورهای جستجو هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

در واقع سایت شما نمی‌تواند مخاطبانی را برای شناساندن محصولات و حتی خدمات خود جذب کند. سئو انواع مختلفی دارد که هر یک تأثیرات بیشتری در موفقیت کسب‌ و کار آنلاین شما خواهد داشت. در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی و اهمیت استفاده از این نوع سئو خواهیم پرداخت. پس با ما همراه شوید.

سئو خارجی چیست؟

امروزه کسب‌ و کارهای آنلاین بسیار قدرت گرفته‌اند و برای موفقیت نیاز به محتوای باکیفیت و یک خدمات سئو سایت حرفه ای دارند. تنها طراحی سایت و نوشتن محتواهای حرفه‌ای برای شناسایی یک سایت کافی نیست. بلکه کلیه مراحل هر یک از انواع سئو نیز باید در قالب استاندارد و حرفه‌ای روی سایت اعمال شود. آف پیج خارجی شامل تمامی اقداماتی است که در فضای خارج وب‌سایت برای رتبه‌گرفتن در موتور جستجو صورت می‌گیرد.

هدف اصلی از این نوع سئو معرفی و شناساندن وب‌سایت به موتورهای جستجو است. هرچه کیفیت و قدرت این سئو بیشتر باشد، امکان بالابردن رتبه وب‌سایت نیز بیشتر می‌شود. با بهینه‌سازی اصولی موتورهای جستجو رتبه صفحات خود را در گوگل ارتقا می‌دهید.

مزایای استفاده از سئو off page

همچنین نرخ ورود کاربران نیز به‌شدت افزایش می‌یابد. در هر نوع سئو هدف ارتقای صفحات است. در نوع خارجی تکنیک‌ها و فعالیت‌هایی در فضای خارج از بستر سایت صورت می‌گیرد.

با تمرکز به فعالیت‌های خارج از وب‌سایت و به‌کارگیری تکنیک‌های به‌روز می‌توانید سایت حرفه‌ای بسازید. چه‌بسا اینکه از تکنیک‌های مختلفی نیز در این نوع سئو استفاده می‌شود. برخلاف سئو داخلی که برای ارزیابی صفحات سایت و رتبه‌بندی آنها است؛ سئو off page میزان اعتبار صفحات سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. تأثیر کلی این سئو بر کسب‌ و کارهای آنلاین باعث شده تا بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

فاکتورهای بسیار زیادی نیز در تأثیرگذاری این نوع سئو دخالت دارند که شامل:

  • تعداد دامنه‌های لینک داده شده به سایت شما
  • تعداد صفحات لینک داده شده به سایت
  • رتبه صفحات لینک داده شده به سایت
  • مرتبط بودن صفحات لینک داده شده به سایت
  • اعتبار دامنه‌های لینک داده شده به سایت
  • دریافت لینک از صفحات اصلی که لینک فرستاده‌اند
  •  لینک‌های نوفالو و فالو

مزایای استفاده از سئو off page

پس از شناخت ماهیت سئو باید بدانید ویژگی‌های استفاده از off page seo چیست؟ این نوع سئو با اهداف متعددی صورت می‌گیرد که این اهداف همان ویژگی‌های سئو هستند. این نوع سئو خارج از کنترل صاحب کسب‌ و کار اینترنتی است. چرا که در فضای خارجی و معمولاً هم افراد متخصص در حوزه سئو این کار را انجام می‌دهند. برخی از این مزایا شامل:

  • داشتن جایگاه بهتر
    هدف اصلی سئو داشتن یک جایگاه عالی و رتبه بالاتر در موتور جستجو است. زمانی سایت شما در یک جایگاه عالی قرار می‌گیرد که تمامی تکنیک‌ها را به‌صورت اصولی و دقیق انجام داده باشید. تأثیرگذارترین روش نیز افزایش بازدید سایت و جلب‌اعتماد موتور جستجو از طریق سئو آف پیج است.
  • بالابردن ترافیک وب‌سایت
    برای داشتن جایگاهی بهتر و افزایش مخاطبان باید ترافیک وب‌سایت را بالا ببرید. پس خدمات سئو نوع خارجی نظیر شبکه‌های اجتماعی و غیره برای بازدید کاربران و افزایش ترافیک اهمیت دارند. تنها راه افزایش ترافیک وب‌سایت نیز بالابردن تعداد مخاطبان سایت یا بازدیدکنندگان از طریق این نوع سئو است.
  • اعتباردهی به سایت
    از مهم‌ترین اهداف سئو آف پیج افزایش اعتبار وب‌سایت به‌ویژه کسب‌ و کارهای اینترنتی است. با افزایش بازدید و ترافیک وب‌سایت گوگل و موتور جستجو نیز به شما اعتماد می‌کند، در این صورت صفحات وب‌سایت در نتایج بهتر قرار می‌گیرند. برای بالابردن ترافیک نیز باید حتماً از تکنیک‌های کارآمد و مناسبی استفاده کنید. یکی از این روش‌ها نیز لینک‌دهی به سایت‌های قدرتمند با بازدید زیاد است.
  • ورود کاربران از رسانه‌های متعدد
    از طریق این نوع سئو، سایت شما رضایت موتور جستجو را جلب می‌کند. در نتیجه پس از اینکه اعتماد موتور جستجو جلب شد، کاربران زیادی از سایت‌های متعدد وارد وب‌سایت شما می‌شوند.

10 مورد از مهمترین تکنیک های سئو خارجی

مواردی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی

بااهمیت اینکه seo off page چیست، کاملاً آشنا شدید. ارزش سئو برای ارتقای وب‌سایت و رتبه دادن آن در گوگل است. برای این نوع سئو نیز از تکنیک‌های خاصی استفاده می‌کنند. اگر شما هم به دنبال افزایش رتبه وب‌سایت خود هستید، در صورت آشنایی با این تکنیک‌های طلایی و کارآمد می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه مطلوبی بگیرید.

1. بازاریابی محتوا
از اصولی‌ترین تکنیک‌های این نوع سئو می‌توان به بازاریابی محتوا اشاره کرد. با نوشتن نظر به همراه لینک اصلی سایت و انتشار آن در وبلاگ‌های دیگر سایت‌ها، بازاریابی می‌کنید. این فرایند توسط موتور جستجو پیمایش می‌شود و در نتیجه از این طریق رتبه سایت شما بالا می‌رود.

2. حضور در شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی امروزه به‌عنوان بستر مناسبی برای شناسایی محصول خدمات و به‌طورکلی یک برند هستند. درصد بالایی از کاربران و زمان خود را صرف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. با حضور در شبکه‌های اجتماعی با یک برند معتبر یا یک کسب‌ و کار و ارائه اطلاعاتی از خدمات و محصولات خود شانس دیده‌ شدن دارید.

3. ایندکس شدن در موتور جستجو
موتور جستجو دائماً در حال پیمایش سایت شما است، از این‌ رو به‌منظور یافتن سایت شما نیاز به مدت‌ زمان طولانی دارد. در واقع این مدت‌ زمان برای ایندکس‌ شدن سایت شما است. برای اینکه سایت و صفحات سایت شما سریعاً ایندکس شود، به‌ صورت دستی این کار را انجام دهید.

آف پیج

در زمینه سئو آف پیج اقدامات مختلفی انجام می‌شود که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم:

1. تعریف نام برند2. نظر دادن و ارسال کامنت‌ها
3. فعالیت در فروم‌ها و انجمن‌ها و ساخت بک لینک در آنها
4. همکاری با افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها)
5. ارسال مطالب به عنوان مهمان (پست میهمان)
6. تعمیر و بازسازی لینک‌های معتبر یا متعطل
7. ایجاد ارتباطات اجتماعی و شبکه‌سازی در رسانه‌های اجتماعی
8. استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا
9. پاسخ به سوالات کاربران و ارائه اطلاعات مفید (پرسش و پاسخ)
10. ارسال خبرنامه به مشتریان
11. انتشار مطالب در وب‌سایت‌های مختلف مثل رپورتاژ آگهی و… (اگر نمی‌دانید رپورتاژ چیست به مقاله جهش مراجعه کنید)

 

جمع‌بندی

در دنیای امروز همه کسب‌ و کارها نیاز دارند تا در فضای مجازی نیز فعالیت کنند و پیشرفت نمایند. برای این منظور باید برخی امور مربوط به سایت را رعایت کرد که در این مطلب شما را با سئو خارجی آشنا کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *