لندینگ پیج چیست و چه کاربردی دارد؟

لندینگ پیج چیست

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج چیست؟ صفحه خاصی است در وب سایت شما است که به عنوان یک دروازه ورود نیز شناخته می‌شود، به زبان ساده می‌توان گفت، صفحه ای از سایت است که نقطه فرود کاربران است که یکی از راه افزایش کلیک آنها، استفاده از بنرهای تبلیغاتی است. هدف از ایجاد صفحه فرود این است که بازدیدکنندگان را متقاعد کند که دقیقاً همان کاری را که شما می‌خواهید انجام دهند و به آنها نشان دهد که چگونه آن را انجام دهند.

 

عناصر کلیدی یک صفحه فرود چیست؟

عناصر کلیدی تحمیل شده توسط Google عبارتند از عنوان، توضیحات، تصویر، قیمت، ارز، در دسترس بودن و دکمه خرید. توضیحات باید مختصر باشد، اما در عین حال محصول را با دقت مشخص کند. وقتی صحبت از تصاویر می‌شود، صاحبان فروشگاه ها باید مراقب عکس های باکیفیت و نمایش محصولات از زوایای مختلف باشند. در نهایت، برای جلب توجه مشتریان، دکمه خرید باید نسبت به بقیه صفحه قابل تشخیص باشد.

در کنار الزامات Google، توصیه می‌کنیم نوعی مدرک اجتماعی را اضافه کنید که همیشه اعتماد مشتریان را ایجاد می‌کند. وقتی صحبت از یک فروشگاه می‌شود، بهترین گزینه اضافه کردن نظرات مشتریان است. اکثر مشتریان نه تنها نظرات را می‌خوانند، بلکه به آنها اعتماد دارند و در صورت مثبت بودن نظرات، مایل به خرید چیزی هستند.

 

نحوه بهینه سازی لندینگ پیج

  1. دو نسخه از URL صفحه فرود را آماده کنید، یکی برای کاربران دسکتاپ و دیگری برای کاربران موبایل. سپس هر کدام بر اساس دستگاهی که استفاده می‌کنند به مشتریان واجد شرایط نشان داده می‌شود.
  2. صفحه فرود خود را تا حد امکان ساده کنید. به این ترتیب از منحرف کردن توجه مشتریان از خرید که هدف اصلی بازدید از این وب سایت است جلوگیری خواهید کرد. متن زیادی اضافه نکنید، محتوا را معنی دار کنید، روی پیام های ساده و تصاویر مرتبط تمرکز کنید.
  3. تا حد امکان از لینک های ارجاع کمتری استفاده کنید. انتقال مستقیم کاربر از آگهی به صفحه فرود مؤثرترین سناریو است.
  4. ردیابی تبدیل را به همه صفحات فرود اضافه کنید. این به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را در هر سطحی با مشاهده اقدامات آنها بهینه کنید. با دانستن اینکه از کجا آمده‌اند، روی چه چیزی کلیک کرده‌اند یا در چه مرحله ای از وب سایت خارج شده‌اند، می‌توانید کیفیت صفحه فرود را ارتقا بخشیده و نرخ تبدیل را افزایش دهید.
  5. در بیشتر موارد، حذف تغییر مسیر سایت از صفحه فرود نیز توصیه می‌شود. این وسوسه کلیک بر روی هر چیزی غیر از دکمه خرید را از بین می‌برد. با این حال، انتخاب در اینجا به ترجیحات شما بستگی دارد. همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که به مشتریان فرصتی برای کشف فروشگاه شما ارائه دهید.

 

حتما بخوانید: ROI چیست؟

 

تفاوت بین صفحات لندینگ و صفحات اصلی چیست؟

یک راه خوب برای درک اینکه لندینگ پیج چیست، شناسایی تفاوت بین صفحات دیگر است. تفاوت های زیادی بین صفحات فرود و صفحات اصلی وجود دارد. واضح ترین تفاوت هدف است: یک صفحه فرود فقط برای بازدیدکنندگان طراحی شده است تا یک اقدام واحد را انجام دهند. صفحه اصلی نسبتاً پیچیده‌تر است و دارای اجزای زیادی است که توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند، آگاهی از برند را ایجاد می‌کند و از استراتژی بازاریابی کلی شرکت پشتیبانی می‌کند.

 

صفحه فرود چیست

 

انواع لندینگ پیج و کاربردهای آنها

صفحات فرود Opt-in Page

این نوع صفحات فرود، مانند انواع دیگر هستند و تنها تفاوت آنها این است که هدر، فوتر، سایدبار و… را دارند و تنها طراحی آنها متفاوت است.

 

صفحات فرود Click Through

همانطور که از نام این صفحات پیداست، به گونه ای هستند که با کلیک کاربر بر روی یک لینک به صفحه دیگری منتقل می‌شوند و به نوعی قابلیت ارجاعی دارند؛ معمولا از این نوع صفحات برای تبدیل کاربر معمولی به مشتری استفاده می‌شود.

 

حتما بخوانید: CDN چیست؟

 

ویژگی های طراحی اصولی یک لندينگ پيج چيست؟

صفحات فرود روشی موثر برای افزایش تبدیل و در نتیجه تبدیل ترافیک به فروش است. به طور کلی، صفحات فرود بر روی یک هدف تبدیل متمرکز می‌شوند تا بازدیدکنندگان دقیقا بدانند صفحه برای چه کاری طراحی شده است، در صورتی که به دنبال تمایل دارید سفارش طراحی سایت حرفه ای داشته باشید پیشنهاد میکنم با مجموعه جهش ارتباط برقرار نمایید.

همچنین برای ارائه یک تجربه بازدیدکننده متمرکزتر طراحی شده است، بنابراین افراد بسته به اهداف صفحه فرودشان فقط می‌توانند آنچه را که به آنها مرتبط است، ببینند.

قبل از شروع ایجاد صفحه فرود خود، باید تصمیم بگیرید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید. هنگامی که هدف خود را مشخص کردید، در مورد پیام خود فکر کنید. راه حل شما برای مشکل مخاطب تان چیست؟ پس از آن، می‌توانید تحقیقات کلمات کلیدی خود را شروع کنید.

وقتی افراد به راه حلی برای مشکلی نیاز دارند که فروش، محصول یا خبرنامه شما بتواند آن را حل کند، به چه چیزی نگاه می‌کنند؟ هنگامی که هدف، پیام و کلمات کلیدی خود را مشخص کردید، می‌توانید شروع به ساخت صفحه فرود خود کنید. مواردی را که می‌خواهید شامل شود در نظر بگیرید: حداقل مؤلفه ها می‌توانند یک CTA و یک فرم باشند.

نتیجه همه این کارها ایجاد یک لندینگ پیج خلاقانه است که تغییر شکل می‌دهد. هنگامی که نحوه استفاده از هر یک از ویژگی های فوق را یاد گرفتید، این قدرت را خواهید داشت که یک صفحه فرود ایجاد کنید که نه تنها تاثیر اولیه خوبی بر جای می‌گذارد، بلکه کار را انجام می‌دهد، بنابراین مشتری بالقوه شما به یک مشتری واقعی تبدیل می‌شود.

باید کاملاً با اهداف تجاری شما در ذهن طراحی شود و یک منطقه خاص را هدف قرار دهد. محتوای شما باید بدون خطا، به درستی تحقیق شده و به گونه ای نوشته یا ارائه شود که مخاطب هدف شما بتواند آن را درک کند. در حالی که اینها عوامل اصلی هستند که باید در نظر گرفته شوند، عوامل دیگری نیز وجود دارد.

در نتیجه، شما به لندینگ پیجی نیاز دارید که جالب به نظر برسد و متن خوبی داشته باشد. اگر در ایجاد یک لندینگ پیج متمرکز بر تبدیل، مشکل دارید، بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

تاثیر لندینگ پیج در تبلیغات

تاثیر لندینگ پیج در تبلیغات گوگل این است که با استفاده از یک صفحه فرود مخصوص، می‌توانید به کاربران پیام خود را به شکل دقیق و کامل‌تری منتقل کنید. همچنین، با استفاده از لندینگ پیج، می‌توانید نسبت به کاربران بیشتر کنترل داشته باشید و آن‌ها را به سمت اقدامات مورد نظر خود هدایت کنید. به طور کلی، لندینگ پیج یک ابزار بسیار موثر در تبلیغات است که به شما کمک می‌کند تا بازدهی تبلیغات خود را بالا ببرید.

 

معرفی چند نمونه لندینگ پیج ایده آل

برخی از نمونه لندینگ پیج های موفق که نرخ تبدیل بالایی داشته‌اند عبارتند از:

  • لندینگ پیج دیجی کالا

 

لندینگ پیج دیجیکالا

 

  • لندینگ پیج Netflix

 

لندینگ پیج نتفلیکس

 

در چنین سایت هایی با ورود به صفحه، فورا با آنچه که آن ها ارائه می‌دهند مواجه می‌شوید. این پتانسیل موجب می‌شود کاربران سریعا اقدام کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *