نکات طلایی بهبود رتبه سايت – قدم به قدم افزایش رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت

اگر یک سایت دارید، باید بدانید که قرار گرفتن در صفحات نتایج موتور جستجو اولین قدم مهم در پیش برد یک کسب و کار آنلاین است، بنابراین بهبود رتبه سایت برای شما بسیار مهم است. طبق آمار، اکثر کاربران اینترنت فعالیت‌های آنلاین خود را با جستجو در گوگل آغاز می‌کنند و اولین لینک در نتایج گوگل یک سوم کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. چند راه برای بهبود رتبه گوگل وب‌سایت‌ها وجود دارد. به این سری از روش‌ها و عملیات، بهینه سازی یا سئو می‌گویند. اگر شما نیز به دنبال کسب رتبه بالا در گوگل هستید یا بعد از آخرین آپدیت گوگل رتبه خود را از دست داده‌اید، می‌توانید از مطالب این مقاله برای بهبود رتبه گوگل خود استفاده کنید.

 

منظور از رتبه بندی گوگل چیست؟

جایگاه یک وب‌سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) رتبه بندی گوگل یا Google ranking نام دارد. عوامل زیادی موقعیت وب سایت را در نتایج جستجو تعیین می‌کنند. رتبه بندی یک وب سایت بر اساس کلمه یا عبارت کلیدی در یک موتور جستجو مانند موتور جستجوی دیگر نیست و کاملاً تفاوت دارند.

رتبه‌بندی موتور Yandex با رتبه بندی گوگل کاملا متفاوت است. بیشتر تأثیرات و تغییرات فاکتورهای گوگل امروزه بر پایه هوش مصنوعی است. فاکتورهای رتبه بندی صفحه می‌توانند تأثیر زیادی در رتبه بندی و بهبود موقعیت وب سایت در موتورهای جستجو داشته باشند.

با توجه به این الزامات، شما تنها یک راه برای بالا بردن رتبه وب سايت در گوگل دارید و آن تقویت سئوی وب سایت‌تان است. با یک تعریف ساده می‌توان گفت که سئو پل ارتباطی وب سایت شما برای ارائه به کاربران و مشتریان است. گزارشی که در اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر شد، نشان داد که در سال ۲۰۱۷، بیش از ۹۳ درصد از کسب و کارها از طریق موتورهای جستجو رشد کرده اند. این در حالی است که 33 درصد از سهم کلیک‌ها در وب سایت هایی بوده که در صفحه اول گوگل قرار گرفته‌اند. یعنی یک سوم بازدیدهای این سایت ثبت می‌شود.

بهبود رتبه وب سایت شما در گوگل نیاز به نبوغ، خلاقیت و دانش دارد. مراحلی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها گام‌هایی جهت صعود به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بردارید. رتبه بندی یا رنکینگ برای کلمات کلیدی مهم در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل برای افزایش ترافیک سایت شما بسیار مهم است.

 

مهمترین معیارهای بهبود رتبه سايت در گوگل

بزرگترین عواملی که می‌تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد را در زیر با هم مطالعه می‌کنیم.

 

محتوای صفحه

محتوای یک صفحه چیزی است که به آن صفحات برای نمایش در موتورهای جستجو ارزش می‌دهد. کاربران جهت مشاهده محتوا به صفحات شما مراجعه می‌کنند، در نتیجه محتوا برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. به همین دلیل ایجاد محتوای خوب و مرتبط اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

بک لینک ها

محتوایی که به سایت‌های دیگر در سایت اشاره می‌کند به عنوان مهم‌ترین عامل رتبه بندی لینک شناخته می‌شود. لینک‌ها برای بازاریابی و معرفی برند شما به مخاطب بسیار مؤثر هستند و هر بار که در گوگل جستجو می‌کنند نام برند شما به ذهن خطور می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو خواهد داشت و آموزش ساخت بک لینک چگونه است، مقاله دیگر ما را بخوانید.

 

لینک سازی برای افزایش رتبه سایت در گوگل

 

کیفیت محتوا

اگر وب سایتی دارید که کاملاً از نظر سئو بهینه شده است؛ اما محتوای با کیفیت ندارد، کسب رتبه بالا برای شما بسیار دشوار خواهد بود. از نظر گوگل، محتوای با کیفیت به معنای محتوای کامل است. گوگل علاقه زیادی به نمایش صفحات وب پر محتوا به کاربران دارد. به زبان ساده، از دیدگاه گوگل، محتوای خوب محتوایی است که به سؤالات بیشتری پاسخ دهد. هنگام ایجاد یک صفحه جدید، مطمئن شوید که محتوای شما کامل است.

 

کاربرد کلمه کلیدی مناسب برای محتوای وب سایت

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت یکی از روش‌های مهم بهینه سازی وب‌ سایت بوده است. هنگام انتخاب کلمات کلیدی، بهتر است خود را به جای کاربران اینترنت قرار دهید و تصور کنید که از چه عبارات جستجویی برای یافتن یک محصول یا خدمات استفاده می‌کنید.

 

استفاده از ابزار سئو

شما می‌توانید از ابزارهای مختلف سئو برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید. این ابزارها شامل ابزارهای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، ابزارهای بررسی سرعت بارگذاری وب‌سایت، ابزارهایی برای بررسی باگ‌های سئو، ابزارهایی برای بررسی وضعیت بک‌لینک‌ها و سایر ابزارهای مشابه است. با استفاده از این ابزارها می‌توانید وضعیت سئوی وب سایت خود را با تجزیه و تحلیل دقیق بررسی کنید.

 

جهت درخواست خدمات سئو حرفه ای سایت (سایت های خدماتی – فروشگاهی – شخصی و…) با شماره 02188730424 تماس بگیرید.

 

سرعت بارگذاری صفحه

یکی دیگر از معیارهای مهم در بهبود رتبه سایت در گوگل، سرعت بارگذاری صفحه است. این معیار یکی از مهم‌ترین راه‌های بهبود تجربه کاربری است. در سرعت بارگذاری صفحه، مواردی مانند سرعت بارگذاری صفحات مختلف وب مانند تصاویر و فونت‌ها ارزیابی می‌شوند. هدف نهایی از بهبود سرعت صفحات این نیست که وب سایت شما چند میلی ثانیه از وب‌سایت رقیب سریع تر بارگذاری شود، بلکه هدف نهایی بهبود تجربه کاربری در سایت و افزایش رضایت آنهاست.

 

روش بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل

 

SEO On-Page – عاملی مهم برای رتبه بندی گوگل!

گوگل امروزه مثل سال‌های قبل نیست. امروزه بهینه سازی خارج از صفحه به تنهایی (مانند لینک بیلدینگ) نمی‌تواند منجر به بهبود رتبه سایت در گوگل شود. اینکه چند لینک دریافت می‌کنید اهمیتی ندارد، اگر بهینه‌سازی شما خوب نباشد، رتبه بالاتری را دریافت نخواهید کرد.

 

توضیحات متا

توضیحات متا شرح کوتاهی از محتوای صفحات وب است که در موتورهای جستجو بیان می‌شود. توضیحات متا مؤثر می‌تواند توجه مخاطبان شما را جلب کند یا آن‌ها را از سایت شما دور کند. یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش نرخ کلیک، توضیحات متا جذاب است؛ بنابراین توضیحات متا می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود رتبه سایت داشته باشد. توجه داشته باشید که توضیحات متا مانند کلمات کلیدی نباید تکرار شوند.

 

استفاده از تگ های هدینگ

محتوای خوب ویژگی‌های زیادی دارد، درک ترتیب متن و استانداردها بسیار مهم است. اگر پست شما این ویژگی‌ها را نداشته باشد، بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی آن را نادیده بگیرند. قالب‌بندی مناسب محتوا و متن از این مشکل جلوگیری می‌کند و تجربه کاربری یا تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

 

حتما بخوانید: نقشه سفر مشتری چیست؟

 

12 ترفند کاربردی برای افزایش رتبه سایت در گوگل

یکی دیگر از راهکارهای افزایش رتبه سایت در گوگل، استفاده هدفمند و دقیق از کلمات کلیدی مناسب است. حتی اگر نمی‌توانید کلمات کلیدی مناسبی را برای محتوای خود پیدا کنید، ابزارها و روش‌های آنلاین زیادی در وب وجود دارد که به شما کمک می‌کند؛ مهم‌ترین و پرطرفدارترین کلمات کلیدی را برای کسب و کار خود شناسایی کرده و از آن‌ها در محتوا استفاده کنید.

در مطالب زیر، ما در مورد 10 ترفند بالا بردن رتبه سايت در گوگل صحبت می‌کنیم که به شما کمک می‌کند به سرعت در نتایج گوگل رشد کنید و موقعیت وب‌سایت خود را در گوگل بهبود بخشید.

 

1. قرار دادن محتوای اصلی در نوار کناری سایت

نوار کناری یک وب‌سایت جایی است که محتوای اصلی وب‌سایت شما قرار دارد؛ زیرا در هر صفحه از وبلاگ شما نمایش داده می‌شود و علاوه بر قابل مشاهده بودن، در تمامی صفحات سایت لینک‌های داخلی دریافت می‌کند.

 

ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل با استفاده از سایدبار

 

2. تبلیغ برند از طریق رسانه‌های اجتماعی

صفحات رسانه‌های اجتماعی اکنون راهی عالی برای تبلیغ محتوای شما و جذب افراد بیشتری به وب‌سایت شما در نظر گرفته می‌شوند. با میلیون‌ها کاربر ایرانی، شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام بهترین بستر برای تبلیغات اینترنتی وب‌سایت هستند.

برای شروع تبلیغ وب‌سایت خود از طریق رسانه‌های اجتماعی؛ ابتدا باید صفحه اجتماعی خود را در این پلتفرم‌ها ایجاد کنید. برای این منظور بهتر است از نام کاربری مشابه نام وب‌سایت خود استفاده کنید. به این ترتیب، دنبال کنندگان می‌توانند در اینجا شما را راحت‌تر پیدا کنند.

 

3. همکاری با وبلاگ نویسان مهمان

مثال دیگری از ترفند بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل، استفاده از مهارت‌های وبلاگ نویسی به عنوان پست مهمان است. اگر در برنامه ریزی و انتشار تبلیغات خود مشکل دارید و نمی‌توانید محتوای خود را به موقع تهیه کنید، می‌توانید از یک نویسنده با تجربه کمک بگیرید. برای دریافت محتوای با کیفیت، همیشه باید محتوای نوشته شده توسط نویسندگان را تصحیح و ویرایش کنید.

 

4. استفاده از عناصر دیداری و شنیداری در محتوا

استفاده از تصاویر و ویدئوهای مرتبط، تأثیر زیادی در بهبود کیفیت محتوای سایت شما دارد. جذابیت ارائه شده توسط محتوای صوتی و تصویری، علاوه بر جلب توجه مخاطب، باعث می‌شود که محتوا به راحتی برای سایر کاربران قابل دسترسی باشد و با آن‌ها ارتباط برقرار کند و حتی قابل اشتراک گذاری است.

 

استفاده از عناصر شنیداری برای بهبود رتبه سایت

 

حتما بخوانید: ارور 503 چیست

 

5. منتشر کردن مقالات فهرستی

برای ادغام عناصر صوتی و بصری در داستان‌های خود و افزایش علاقه مخاطبان به این نوع نوشتار، باید از تعدادی استراتژی پشتیبانی استفاده کنید. یک استراتژی خوب ایجاد و انتشار تبلیغات هدفمند است. فهرست‌های داستان کوتاه می‌توانند حاوی عناصر صوتی و تصویری زیادی باشند و همچنان برای جذب مخاطب طراحی شوند.

 

6. برقراری ارتباط با مخاطبان

کسب و کارهای آنلاین موفق و اینفلوئنسرهای محبوب همیشه بخشی از زمان خود را به برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان خود اختصاص می‌دهند. مشتریان و مخاطبان آنلاین شما افرادی هستند که از رفتار شما در شبکه‌های اجتماعی قدر دانی می‌کنند و تعامل با آن‌ها نشان می‌دهد که برای حمایت و حضور آن‌ها ارزش قائل هستید.

 

7. استفاده مجدد از محتوای قدیمی و موفق خود

اگر در تهیه محتوا برای مطالب جدید و جالب مشکل دارید، می‌توانید از محتوای محبوب قدیمی در وب‌سایت خود استفاده مجدد کنید و ترافیک بیشتری دریافت کنید. چند راه مختلف برای اجرای این استراتژی وجود دارد. ابتدا می‌توانید مقالات قدیمی خود را به راحتی در شبکه‌های اجتماعی یا حتی از طریق ایمیل برای مخاطبان خود ارسال کنید. مهم نیست که از چه استراتژی استفاده می‌کنید؛ زیرا پستی که در گذشته به خوبی کارکرده و بازخورد مثبت دریافت کرده است، مهم نیست که چگونه دوباره ارسال شود و نتیجه خوبی می‌دهد.

 

استفاده از محتوای قدیمی برای بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل

 

8. فوتر سایت را شلوغ نکنید!

تا چند سال پیش کارشناسان سئو مقالات و توضیحات زیادی در مورد شرکت و محصولات خود در قسمت پایین سایت خود قرار می‌دادند تا ترافیک سئو را افزایش دهند، اما این استراتژی اکنون جواب نمی‌دهد. در واقع، طبق آخرین الگوریتم‌های گوگل، قراردادن این نوع فوتر می‌تواند به سایت شما آسیب برساند.

 

9. پیاده‌سازی صفحات تلفن همراه شتاب (AMP) در وب سایت

مثال دیگری از ترفند برای بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل، استفاده از صفحات تلفن همراه شتاب‌دهنده (AMP) است. در واقع این راه حل یکی از مفیدترین تکنیک‌ها برای بهبود سئوی وب‌سایت است که متأسفانه مورد بی توجهی قرار گرفته است. AMP یک استاندارد برنامه نویسی برای انتشار محتوا است که باعث می‌شود صفحات وب در دستگاه‌های تلفن همراه سریع‌تر ظاهر شوند.

 

10. بهبود نرخ کلیک (CTR)

یکی دیگر از راه‌های افزایش رتبه سایت در گوگل، افزایش نرخ کلیک ارگانیک (CTR) است. افزایش نرخ کلیک روی تبلیغات شما منجر به افزایش ترافیک گوگل و بهبود رتبه صفحات شما در نتایج جستجو می‌شود. CTR خوب نشان می‌دهد که محتوای ارائه شده توسط وب‌سایت با نیازهای کاربران مطابقت دارد. در نظر داشته باشید که هر چه افراد بیشتری با وب‌سایت شما تعامل داشته باشند، رتبه شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.

 

11. حل مشکلات تکنیکال سایت

در فرآیند کاری هر سایت ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید، اگر این مشکلات در مدت طولانی باقی بمانند، می‌توانند در فرآیند بهبود رتبه سايت در گوگل تاثیر منفی بگذارند؛ به طور مثال در اکثر سایت ها ریدایرکت هایی در هدر و یا فوتر سایت ساخته می‌شوند که اگر رفع نشوند، تاثیر معکوسی روی رتبه شما خواهند داشت. بنابراین بهتر است به صورت ماهانه مشکلات فنی و تکنیکال سایت بررسی شود، اگر وقت زیادی برای رفع این مشکلات ندارید خدمات سئو تکنیکال مجموعه جهش می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند تا مشکلات وبسایت‌تان را بهبود دهید.

 

12. بهبود ساختار لینک های داخلی

یکی از ترفندهایی که در بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل تاثیر مثبتی دارد، استفاده درست از لینک های داخلی است؛ زمانی که کرالر وارد سایت شما می‌شود یکی از راه هایی که صفحات دیگر را شناسایی و کرال کند دنبال کردن لینک های داخلی ست، اگر لینک سازی داخلی سایت به درستی انجام شود، تاثیر شگفت انگیزی در بهبود رتبه سایت شما خواهد داشت.

 

یکی دیگر از روش‌های افزایش بهبود سئو سایت استفاده از pbn است در صورتی که نمی‌دانید pbn در سئو چیست توصیه این مقاله را کامل مطالعه کنید تا در مورد نحوه لینک سازی و سایر موارد اطلاعات جامعی کسب نمایید.

 

نتیجه گیری

آنچه در این مقاله از آن به عنوان ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل و سئو یاد می‌کنیم، رازهای پنهان یا جادو نیستند، بلکه نکات و تکنیک‌هایی هستند که می‌توانند تأثیر بسزایی در بهبود سئوی وب سایت شما داشته باشند. بهبود رتبه وب سایت با تولید محتوا ارتباط تنگاتنگی دارد. محتوای خوب ترافیک وب سایت شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه وب سایت شما رتبه بالاتری خواهد داشت.

تولید محتوای با کیفیت و کاربردی، بهینه سازی عنوان و توضیحات صفحات، استفاده از لینک‌های معتبر داخلی و خارجی، بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه و استفاده از ابزارهای سئو از جمله روش‌هایی است که می‌تواند به بهبود رتبه صفحات وب سایت شما کمک کند. امیدواریم این مقاله توانسته باشد بینش خوبی در مورد موضوع سئو و بهبود رتبه گوگل به شما ارائه دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *