گوگل ترندز چیست؟ (Google Trends) + آموزش کار با گوگل ترندز

گوگل ترندز

افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به فعالیت هستند، برای بررسی آمار جستجوی کلمات کلیدی در گوگل می‌توانند از سرویس گوگل ترندز Google Trends استفاده کنند. این سرویس توسط کمپانی گوگل در سال 2006 راه اندازی شده است. علاقه مندان به حوزه سئو به کمک این ابزار قادر خواهند بود تا به تجزیه و بررسی کلمات کلیدی بپردازند. در صورتی که می‌خواهید در مورد این ابزار رایگان گوگل بیشتر بدانید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

 

گوگل ترندز چیست؟

در تعریف گوگل ترندز چیست باید بیان کنیم که این سرویس، یک ابزار کاملاً رایگان است که توسط کمپانی گوگل برای بهبود روند جستجوی کلمات کلیدی ارائه شده است. کاربران و متخصصان حوزه سئو می‌توانند با استفاده از این ابزار، روند جستجوی کلمات مورد نیاز خود را در طول یک دوره زمانی مشخص، بررسی کنند. 4 متغیر اصلی و کلیدی در استفاده از این ابزار وجود دارد که باعث دریافت نتایج بهتر در جستجو کلمات کلیدی می‌شود.

google trends قابلیت مقایسه جستجوی چند کلمه کلیدی را به شکل هم زمان داراست. فیلترهای زیادی در این سرویس وجود دارند که باعث می‌شوند تا کلمات کلیدی جستجو شده بر اساس نیاز کاربران انجام شود. افراد به کمک این سرویس می‌توانند واژه های مختلف را در کنار یکدیگر جستجو کرده و مقایسه کلی نسبت به کلمات کلیدی مورد نظرشان داشته باشند.

بازاریابان محتوایی به کمک این ابزار، می‌توانند با آنالیز کلمات کلیدی استفاده شده رقبا، استراتژی تولید محتوای خود را بهینه سازی کنند. بهینه سازی کلمات کلیدی در نگارش یک محتوای سئو شده باعث می‌شود تا نتیجه کار در موتور جستجو قابل رویت باشد.

 

گوگل ترندز چه کاربردی دارد؟

گوگل ترندز چیست

حال که با تعریف google trends چیست آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم به کاربردهای گسترده این ابزار بپردازیم. به شکل کلی، از گوگل ترندز می‌توان برای موارد زیر استفاده کرد:

 

  • شناسایی روند جستجوی کلمات کلیدی بر اساس مناطق مختلف

همواره شناخت بهترین کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ابزار Google Trends به سئوکاران این امکان را می‌دهد که بتوانند روند جستجوی کلمات کلیدی را شناسایی کرده و بر اساس زمان و مناطق مختلف مورد بررسی قرار دهند.

 

  • مقایسه کلمات کلیدی با یکدیگر

برای این که بتوان رقابت میان کلمات کلیدی مختلف را مورد سنجش قرارداد، استفاده از این ابزار می‌تواند بسیار سودمند باشد. فیلترهای قابل استفاده در گوگل ترندز باعث می‌شود تا سئو کاران بتوانند روند مقایسه کلمات کلیدی مورد نظرشان را به راحتی انجام دهند.

 

  • انتخاب استراتژی مناسب بر اساس بازاریابی

با توجه به این که از طریق این ابزار می‌توان مقایسه کلمات کلیدی را بر اساس مناطق مختلف انجام داد، این امر باعث می‌شود تا سئوکاران استراتژی مناسبی را برای تولید محتوای خود در نظر بگیرند. اطلاعات خروجی کسب شده از Google Trends به بازاریابان کسب و کارهای مختلف کمک خواهد کرد تا بر اساس منطقه مورد نظر خود، از بازاریابی محتوایی به بهترین شکل استفاده کنند.

 

  • انتخاب استراتژی مناسب بر اساس کلمات کلیدی

گوگل ترندز به سئو کاران و بازاریابان این امکان را می‌دهد که خدمات و محصولات خود را در طول یک زمان مشخص بررسی کرده و کلمات جستجو شده را استخراج کنند. کسب این اطلاعات باعث می‌شود تا برنامه ریزی و تولید به شکل بهینه تری انجام شود که در نهایت منجر به سود آوری بیشتر خواهد شد.

یکی از مواردی که در انجام خدمات سئو حائز اهمیت است توجه به محتواهای ترند است، در واقع استفاده به موقع از این محتواها می‌تواند کمک بسزایی به شناسایی برند شما و افزایش ورودی شود.

 

  • پیش‌بینی روندها

با تحلیل روندها در گذشته، می‌توانید پیش‌بینی‌هایی در مورد آینده برآورده کنید. این می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا استراتژی‌های خود را بر اساس تغییرات پیش‌بینی شده تنظیم کنند.

 

آموزش کار با گوگل ترندز

آموزش کار با گوگل ترندز

یادگیری آموزش گوگل ترندز بسیار ساده است و بر اساس مزیت‌های رقابتی که به سئو کاران ارائه می‌دهد، به عنوان یک ابزار کاربردی محسوب می‌شود. افراد برای استفاده از این ابزار با 4 متغیر کلیدی روبرو هستند که شامل موارد زیر هستند:

 

  • انتخاب محل جستجو

کاربران در این قسمت می‌توانند کشور مورد نظر خود را انتخاب کرده تا کلمات کلیدی جستجو شده، بر اساس آن منطقه نمایش داده شود. لازم به ذکر است که بیان کنیم ایران در دسته بندی کشورهای گوگل ترندز قرار دارد.

 

  • بازه زمانی جستجو

کاربران در این بخش قادر خواهند بود تا یک بازه زمانی مشخص را برای جستجوهای خود تعیین کنند.

 

  • دسته‌بندی موضوعات کلمات کلیدی

دسته بندی های مختلفی در این ابزار گنجانده شده است که مهم‌ترین آنها شامل زیبایی و تناسب اندام، رایانه، تجارت و صنعت، کتاب و ادبیات و… هستند. انتخاب دسته بندی باعث می‌شود تا جستجو به شکل بهینه انجام شود.

 

  • نوع جستجو

افراد در این بخش می‌توانند نوع جستجو را بر اساس Typeهای مختلف انتخاب کنند. از گزینه های این بخش می‌توان جستجو بر اساس تصویر، خبر، یوتیوب و… را اشاره کرد.

با توجه به موارد گفته شده، کاربران برای آموزش کار با گوگل ترندز کافی است مراحل زیر را دنبال کنند:
برای وارد شدن به این سرویس، کلمه Google Trends را جستجو کنید و بر روی لینک اول کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی شوید.

با توجه به 4 متغیر کلیدی موجود در گوگل ترندز، در این بخش می‌توان کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کرد؛ به عنوان مثال کلمه سئو جستجو شده است.

 

آموزش گوگل ترندز

بر اساس نوع جستجو، منطقه انتخاب شده و سایر موارد می‌توان نتایج مختلفی را دریافت کرد. گوگل در این ابزار بخش Realted Topics و Realted Queries را در نظر گرفته است تا کلمات و عبارات مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده نیز نمایش داده شود. این امر به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند به آسانی کلمات مشابه دیگر را مورد تحلیل قرار دهند.

قابلیت گوگل ترندز به سئو کارها اجازه می‌دهد تا با استفاده از این ابزار، تفاوت های مختلف را در روند جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. سئو کلمات با استفاده از این ابزار باعث تحلیل دقیق محتوای رقبا می‌شود که برای بسیاری از کسب و کارهای امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

جمع‌بندی

در سال های اخیر رقابت در حوزه کسب و کارهای دیجیتال به شدت افزایش یافته است. منخصصان سئو و بازاریابان برای آنالیز بهتر رقبا باید از ابزارهای هوشمند استفاده کنند. گوگل ترندز یک ابزار مفید برای کسب و کارهای امروزی است که باعث بهبود روند جستجوی کلمات کلیدی می‌شود. با استفاده از این سرویس رایگان می‌توان به آسانی کلمات کلیدی مورد نظر را بر اساس مناطق و زمان خاص تجزیه و تحلیل کرد. از طریق نتایج به دست آمده، متخصصان سئو قادر خواهند بود تا استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی خود را به شکل بهینه و مؤثر تنظیم کنند.

در کل، گوگل ترندز به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهترین تصمیم‌گیری‌ها را بر اساس داده‌های جستجو و روندهای اجتماعی انجام دهند و به بهبود کسب و کارها، استراتژی‌های بازاریابی و انتخابات استراتژیک کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *