آموزش ساخت بک لینک خودکار + نکات مهم بک لینک دستی

ساخت لینک رایگان

بک‌ لینک یک تکنیک سئو خارج از صفحه است که در افزایش رتبه وب‌سایت و سئو تأثیر دارد. backlinkها، همراه با ایجاد محتوای باکیفیت بالا دو عامل اصلی سئو برای یک وب‌سایت هستند که می‌توانند نقش فزاینده‌ای در کسب رتبه بالا هر وب سایت ایفا کنند. ارزش کلمه کلیدی سایت خود را فقط با ایجاد محتوا به دست نمی‌آورید و باید به ساخت بک‌ لینک‌های با کیفیت برای سایت خود فکر کنید.

آموزش ساخت لینک رایگان به صورت استاندارد امکان‌پذیر است و همیشه نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین برای کمپین‌های تبلیغاتی ندارید و می‌توانید به صورت رایگان برای وب سایت خود بک‌ لینک بسازید. طی این مقاله، آموزش ساخت بک‌ لینک رایگان، ساخت بک لیک خودکار و مزایا و معایب آن را خواهید آموخت. در ادامه همراه ما باشید:

 

 بهترین روش‌های ساخت بک‌ لینک (بک‌ لینک رایگان) چیست؟

ایجاد بک‌ لینک فرایندی زمان بر و دشوار است، اما تأثیر و ارزش این کار در سئو وب‌سایت شما به حدی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. روش‌های مختلفی برای خرید بک‌ لینک یا ساخت بک‌ لینک با خرید رپورتاژ تبلیغاتی وجود دارد که نیاز به پرداخت هزینه دارند. ما در این قسمت راه‌هایی را بررسی می‌کنیم که برای شما هزینه‌ای نداشته باشد.

 

ساخت بک لینک

 

1) لینک دادن به فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر ارتباط مستقیم با مشتریان، می‌تواند بر سئو سایت نیز تأثیر بگذارد. یکی از دلایل این اثربخشی ایجاد backlink رایگان برای صفحات داخلی سایت است. یک رویداد شبکه اجتماعی بدون مخاطب ارزشی ندارد. اگر تعداد فالوورهای شما کم باشد، این لینک کار نخواهد کرد، همچنین می‌توانید جهت بهبود رتبه گوگل وبسایت‌تان می‌توانید از این مقاله کمک بگیرید.

 

2) ایجاد بک‌ لینک با تولید محتوای مفید و حرفه‌ای

یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌ها برای افزایش و ساخت بک‌ لینک رایگان استفاده از محتوای باکیفیت و حرفه‌ای است. اگر محتوایی که تولید می‌کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به‌ عنوان یک مرجع مهم برای ارائه چنین محتوایی شناخته می‌شوید. این کار باعث می‌شود خیلی از سایت‌های دیگر شما را به بقیه معرفی کنند و لینک محتوای شما را به‌ عنوان مرجع قرار دهند، از دیگر کارهای ابتدایی سئو هر وب‌سایتی ساخت سایت مپ است که در این مقاله یاد می‌گیرید چطور ایجاد کنید.

 

3) ایجاد یک پست مهمان

برخی از سایت‌ها به نویسندگان دیگر اجازه می‌دهند مقالات خود را با ذکر منبع آپلود کنند. در واقع، یکی از بهترین مکان‌ها برای تولید بک‌ لینک، ارسال پست مهمان در وب‌سایت‌هایی با یک استراتژی خاص است که مطمئن شوید صاحبان وب‌سایت‌ها لینک‌های شما را دنبال نمی‌کنند.

 

4) ایجاد لینک با استفاده از پیوندهای شکسته

راه دیگر برای دریافت لینک‌های رایگان این است که لینک‌های مرده یا شکسته را در وب‌سایت‌های مرتبط با کسب‌وکار خود پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید لینک شما را با آن لینک شکسته جایگزین کنند.

مراقب لینک‌های شکسته باشید که اگر محتوا واقعاً مرتبط با مقاله باشد مفید خواهد بود. هنگامی که پیوند شکسته‌ای پیدا کردید که ممکن است برای شما مفید باشد، از طریق ایمیل با مالک سایت تماس بگیرید.

اگر هم میخواهید بدانید pbn چیست در این مقاله در مورد چیستی، انواع مزایا و معایب آن برای شما توضیح داده‌ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

ساخت بک لینک

5) ایجاد اینفوگرافیک و تصاویر

اینفوگرافیک‌های داده یک فرمت محبوب برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات هستند. اگر آن را ایجاد کنید، می‌توانید در بسیاری از وب‌سایت‌ها به اشتراک بگذارید.

برخی معتقدند که تصاویر هیچ تأثیری روی متن ندارند، اما باید بدانید که برخی افراد یادگیرنده بصری هستند و فقط تصاویر را می‌بینند. با ایجاد تصاویر منحصر به فرد، می‌توانید علاوه بر درج پیوند به یک وب‌سایت در عکس، لینک بیلدینگ ملایم ایجاد کنید.

 

6) لینک بیلدینگ پروفایلی

اکثر سایت‌های فعال در اینترنت قابل ثبت هستند، یعنی می‌توانید یک حساب کاربری با شماره‌ تلفن همراه یا ایمیل ایجاد کنید و رمز عبور را ثبت کنید.

این حساب کاربری در چندین مکان موجود است. لینک دهی پروفایل نسبت به روش‌های دیگر معایبی دارد، یکی از این معایب این است که backlinkهای پروفایل دیر ایندکس می‌شوند و گاهی ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا ایندکس شوند و حتی تا یک سال هم تأثیری روی سایت نمی‌گذارد.

 

معرفی 20 سایت برای ساخت لینک رایگان

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد لینک‌های باکیفیت استفاده از سیستم‌های وبلاگ‌نویسی است. شما می‌توانید توسط این سیستم‌ها که بیشتر آن‌ها برای دنبال‌کردن بک‌ لینک رایگان ارائه می‌دهند، محتوای سایت خود را بازنشر کنید و توسط آن‌ها لینک‌های دائمی رایگان دریافت کنید، ممکن است شما در کنار این کار خدمات seo برای وب سایت خود بخواهید مجموعه جهش در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

 

لیست وبلاگ های لینک بیلدینگ رایگان ایرانی عبارت‌اند از:

نام سایت یا وبلاگاعتبار دامنهاعتبار صفحه
Blogsky.com9165
lxb.ir6552
mizbanblog.com5549
niloblog.com6553
rahatblog.ir3931
aramblog.ir4740
bestblog.ir4536
aslblog.ir4035
tibablog.ir4542
novinblog.net4435
mahdiblog.com5340
glxblog.com5147
haniablog.com4341
javanblog.ir5443
sportblog.ir3228
kowsarblog.ir4137
blogtez.com5750
professora.ir3331
hamrahblog.com4026
weblogbartar.ir2622

 

یکی دیگر از روش‌های بک لینک رایگان، فعالیت در انجمن‌ها و ارسال نظر در بخش نظرات سایت‌های مختلف است. حال اگر هدف شما فقط ایجاد بک‌ لینک باشد، نظرات یا پست‌های شما از این سایت‌ها حذف می‌شود، پس باید هوشمندانه عمل کرد.

 

نحوه ساخت بک لینک خودکار چگونه انجام می‌شود؟

روش backlink خودکار شامل یک اسکریپت تبادل لینک است که معمولاً بدون دخالت صاحبان وب‌سایت انجام می‌شود. در واقع، به لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما منتقل می‌شوند، بک‌ لینک می‌گویند. هنگامی که سایت خود را به سایت دیگری پیوند می‌دهید، طرف مقابل یک backlink از سایت شما دریافت می‌کند.

 ایجاد بک‌ لینک به‌صورت خودکار معمولاً راه درستی نیست و باید ابتدا سایتی را که بک‌ لینک دریافت می‌کنید بررسی کنید. گاهی اوقات سایت‌های دیگر امتیاز اسپم بالایی دارند و البته ایجاد بک‌ لینک به آن‌ها منجر به افت رتبه سایت شما می‌شود.

از این نظر به شما توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به‌صورت خودکار backlink بسازید، کیفیت لینک‌ها و سایت‌ها را با استفاده از ابزار اندازه‌گیری کنید، سپس اقدام به ساخت بک‌ لینک کنید. در اینجا چندین ابزار چک سئو (Checkuptools) را به شما معرفی می‌کنیم، همچنین ممکن است در مورد خدمات گوگل ادز چیزی شنیده باشید که در این باره می‌توانید از ما کمک بگیرید.

 

ساخت لینک رایگان

 

 1. Ahrefs

Ahrefs یکی از بهترین سایت‌های سئو و آنالیز لینک رقیب است و اطلاعات دقیقی در مورد تعداد لینک‌های رقیب به شما می‌دهد. در واقع برخی از مطالب دیگر می‌گویند که این سایت فیلتر یا تحریم ایرانیان است، اما این درست نیست و شما به‌راحتی می‌توانید از این سایت استفاده کنید و لذت ببرید.

از جمله مزیت‌های اهرفس، می‌توان به جداسازی بک‌ لینک‌های مفید از لینک‌های قدیمی، بررسی و آنالیز تحولات و تغییرات انجام شده روی backlink و غیره اشاره کرد.

 

2. Moz

یکی دیگر از سایت‌های محبوب در بین کاربران سئو سایت Moz است که می‌توانید در دو نسخه رایگان و پولی از آن استفاده کنید. این سایت همچنین اطلاعات دقیقی در مورد صفحات و سئوی وب‌سایت رقیبتان به شما می‌دهد. در واقع این سایت جایگزین پیج رنک گوگل و سایر کاربرانی است که از Maz استفاده می‌کنند.

البته با توجه‌ به پتانسیل خطای این ابزار، بهتر است دو عامل چندبخشی را با ابزار دیگری تحلیل کنیم. دارای مزیت‌های پیگیری رتبه‌بندی، کراول سایت، بهینه‌سازی بر اساس صفحه و تحقیق روی لینک است.

 

3. SEO Site Checker

چهارمین وب‌سایتی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم SEO Site Checker است، ابزاری رایگان که می‌توانید از آن برای بررسی سئو سایت یا سئو سایت رقیب خود و در نهایت وب‌سایت خود استفاده کنید. نمرات عددی را برای پارامترهای موجود ارائه می‌دهد.

 

4. SEO Workers

سایت SEO Workers ممکن است محبوب‌ترین نباشد، اما اگر از آن استفاده کنید به شما آسیب نمی‌رساند. استفاده از آن بسیار آسان است، کافی است آدرس وب‌سایت را وارد کنید تا نام آن گزارش شود، موتورهای جستجو گزارش عنوان‌ها، آلت تصاویر و غیره را به شما می‌دهد.

 

5. SEOptimer

یک سایت رایگان دیگر برای آنالیز سئوی وب‌سایت شما یا وب‌سایت رقیب شما که پارامترهای آن تقریباً مشابه سایت‌هایی است که در بالا ارائه کردیم.

 

6. Checkup tools

با ورود به این وب سایت ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با توجه به نیاز خود از ابزارهای مورد نیاز استفاده کنید. علاوه بر جستجوگر سئو وب‌سایت، جستجوی قالب وردپرس و غیره. فراهم می‌کند.

 

ساخت بک لینک

 

نکات مهم در ساخت بک‌ لینک دستی چه مواردی هستند؟

در روش لینک دستی، طرف‌ها یا وب‌سایت‌هایی که تمایل به تبادل لینک با یکدیگر دارند، لینک‌های خود را به‌صورت دوطرفه یا چندطرفه در وب‌سایت و وبلاگ یکدیگر قرار می‌دهند. در ساخت بک‌ لینک دستی می‌بایست به نکات زیر توجه کنیم.

 

  • باور کنیم که اول مطالب مهم است

اگر واقعاً می‌خواهید از سئو خارجی و بک‌ لینک‌ها بازدهی کلانی داشته باشید، ابتدا باید روی سئو داخلی و سئو محتوای سایت خود تمرکز کنید. در غیر این صورت ممکن است بک‌ لینک‌ها آن‌طور که باید موردتوجه گوگل قرار نگیرند.

 

  • لینک‌سازی داخلی ضروری است

لینک‌های داخلی می‌توانند سئو سایت شما را به طرز عجیبی بهبود بخشند؛ بنابراین، قبل از شروع فرایند ساخت بک‌ لینک، ایجاد یک لینک داخلی در صفحات وب‌سایت خود را در نظر بگیرید.

 

  • از ایده لینک‌های ارزان خارج شوید

باور کنید یا نه backlinkهای ارزان نه‌تنها تفاوت قابل‌توجهی در سئو سایت شما ایجاد می‌کنند، بلکه ممکن است نتیجه دهی خوبی نداشته باشند. پس حداقل در این مورد از خرید ارزان بی‌خیال شوید و تا زمانی که بودجه کافی ندارید وارد پروسه خرید بک‌ لینک نشوید. همچنین، هنگامی که وارد فرایند ساخت بک‌ لینک شدید، سعی کنید پایدار باشید.

 

نتیجه گیری

backlinkها در بالابردن رتبه وب‌سایت شما در انواع موتور جستجو نقش مهمی ایفا می‌کنند. بک‌ لینک‌ها مانند رأی مثبت به محتوا و کیفیت و بسایت هستند و هر چه تعداد بیشتری backlink باکیفیت دریافت کنید شانس افزایش رتبه سایت در گوگل افزایش می‌یابد. تنها ساختن لینک مهم نیست، نگه‌داشتن آن مهم‌تر است؛ بنابراین، با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Moz بک‌ لینک‌هایی که وب‌سایت شما در مرور زمان دریافت می‌کند را، آنالیز و چک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *