بک لینک چیست؟ + 6 فاکتور مهم و ثاثیرگذار در بک لینک

بک لینک چیست؟ + 6 فاکتور مهم در بک لینک

بک لینک یا “Backlink” به لینک‌هایی اشاره دارد که از یک وب‌سایت دیگر به وب‌سایت شما ارجاع داده می‌شود. به عبارت دیگر، وقتی یک وب‌سایت دیگر لینکی را به صفحات یا محتوای شما اضافه می‌کند، این لینک به عنوان یک بک لینک شناخته می‌شود. بک لینک‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یا یاهو، به عنوان یکی از عواملی که تاثیر مستقیم بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو دارند، محسوب می‌شوند.

با مطالعه این مطالب متوجه خواهید شد که backlink چیست و راه های دریافت لینک‌های وب را بررسی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید:

 

بک لینک چیست؟

BackLink چیست؟ فرایند دریافت لینک به وب‌سایت شما از وب‌سایت‌های دیگر، ساخت لینک، Building Link یا بک‌ لینک می‌گویند. به بک‌ لینک، لینک ورودی (inbound link) نیز گفته می‌شود؛ زیرا باعث می‌شود افراد وارد سایت ما شوند. گوگل به تأییدیه ها و مراجعات دیگران توجه می‌کند تا بداند کدام سایت‌ها بهتر هستند.

لینک‌ها بهترین راه برای تأیید و ارجاع در دنیای اینترنت هستند. هر چه تعداد این لینک ها برای یک سایت بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری به سایت می‌دهد؛ زیرا به دیگرانی که آن را معرفی کرده‌اند اعتماد می‌کند. گوگل و سایر موتورهای جستجو، لینک‌های صفحه را عاملی در بهبود طبیعی (ارگانیک) رتبه‌بندی صفحات می‌دانند.

 

Backlink

 

معرفی انواع بک‌ لینک

بک‌ لینک ها به 2 دسته تقسیم می‌شوند که در مطالب زیر به تعریف و بررسی انواع بک‌ لینک می‌پردازیم.

 

 1. بک‌ لینک فالو یا دوفالو

بک‌ لینک فالو یا دوفالو (Follow، Dofollow) پیوندی از محتوای شما به وب‌سایت دیگری است. به‌عبارت‌دیگر، لینک‌های سایت‌های دیگر به مقاله موجود در سایت شما اشاره می‌کنند. طبیعتاً هر چه لینک سایت شما بیشتر باشد، رتبه بهتری در گوگل خواهید داشت.

بک‌ لینک‌ها به طور پیش‌فرض فالو (Follow) می‌شوند، به این معنی که لینک‌دهنده قابل‌اعتماد بودن سایت ما را تأیید می‌کند. در بک‌ لینک فالو مشخصه خاصی در کد وجود ندارد و ظاهر لینک همیشه در حالت عادی خود است. از نظر گوگل لینک‌های فالو لینک‌های مهمی هستند که روی رتبه وب‌سایت تأثیر می‌گذارند. جهت سئو سایت به آن‌ها نیاز است.

 

 2. بک لینک نوفالو

بک‌ لینک nofollow به سایت دیگری اشاره نمی‌کند، در واقع ربات‌های موتورهای جستجو این لینک‌ها را دنبال نمی‌کنند. استفاده از لینک nofollow به موتورهای جستجو دستور می‌دهد که پیوند ندهند. بدین‌وسیله اعلام می‌کنیم که لینک‌های وب‌سایت ما از سایر وب‌سایت‌ها تأیید نمی‌شود.

از طرف دیگر، ما لینک‌های nofollow داریم که گوگل تقریباً هیچ ارزشی برای آن‌ها قائل نیست. تفاوت بین لینک فالو و لینک نو فالو در ساختار آن است. لینک نو فالو هنگامی ساخته می‌شود که عبارت rel=nofollow در ساختار لینک گنجانده شده باشد. یعنی با افزودن این عبارت به لینک فالو می‌توانید آن را به لینک نو فالو تبدیل کنید.

استفاده درست و به جا از بک لینک های فالو و یا نوفالو نیازمند تجربه است و ممکن است شما هم، از آن جمله آن افرادی باشید که در تشخیص و استفاده از Backlink ها دچار مشکل شده باشید، اما جای نگرانی ندارد، جهت دریافت مشاوره تلفنی سئو تنها کافی‌ست با شماره 02188730424 تماس حاصل فرمایید.

 

بک لینک چیست

بک‌ لینک در سئو چه تأثیری دارد؟

بک‌ لینک‌ها یکی از مهم‌ترین جنبه‌های اصول سئو هستند. وقتی یک وب‌سایت به صفحه‌ای در وب‌سایت ما پیوند می‌دهد، اساساً به موتورهای جستجو می‌گوید این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است. گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی یک رتبه مثبت را با وب‌سایت ما مرتبط می‌کنند.

یک وب‌سایت تنها زمانی می‌تواند از وب‌سایت‌های دیگر بک‌ لینک بگیرد که دارای محتوای جدید، جالب یا خوب باشد. در غیر این صورت، هیچ سایتی به محتوای بی‌فایده یا تکراری لینک نخواهد داد.

دریافت بک‌ لینک به وب‌سایت شما یکی از مؤلفه‌های اصلی سئوی خارج از صفحه (Off-page SEO) است. بک‌ لینک یک سایت به‌طورکلی نوعی رأی یا نظر برای سایت دیگری است.

هر یک از این رأی‌ها به موتورهای جستجو می‌گوید که محتوای صفحه چقدر ارزشمند و مفید است. امروزه با تغییر الگوریتم گوگل و استفاده از الگوریتم هوشمند پنگوئن، بسیار مهم است که بک‌ لینک‌های شما از یک سایت باکیفیت و دارای رتبه موتور جستجوی خوب باشد. دریافت بک‌ لینک از سایت‌هایی که محتوای مرتبط با محتوای سایت شما دارند نیز به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک زیادی می‌کند.

معرفی انواع بک‌ لینک

 

بک‌ لینک های قوی چه فاکتورهایی دارند؟

بک‌ لینک‌های باکیفیت، قوی و قابل اعتماد عموماً به عنوان بک‌ لینک‌های خوب شناخته می‌شوند. یک بک‌ لینک خوب به این معنی است که تأثیر زیادی بر سئو و بهبود رتبه گوگل دارد. عوامل تعیین کننده کیفیت بازخورد بک‌ لینک قوی را در زیر به شما معرفی می‌کنیم.

 

1) ترافیک وب‌سایت لینک‌دهنده

علاوه بر این که پربازدیدترین سایت‌ها معمولاً از اعتبار بیشتری در گوگل برخوردارند، لینک‌هایی از صفحات پربازدید معمولاً ترافیک بیشتری را به سایت شما وارد می‌کنند. کاربران از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند و زمان خود را در آنجا می‌گذرانند که بر سئوی شما تأثیر می‌گذارد. به‌طورکلی وب‌سایت‌های دولتی، دانشگاه‌ها، مراکز و سازمان‌ها، برندها و شرکت‌های معروف وب‌سایت‌ها به دلیل اعتماد و ترافیک بیشتر، لینک‌های قوی‌تری دارند.

 

2) اعتبار دامنه (Domain Authority)

برای تعیین کیفیت منطقه عوامل زیادی در نظر گرفته می‌شود که برخی از آن‌ها عمر منطقه، نوع منطقه، میزان اطلاعات اولیه دریافتی، تعداد خروجی‌ها، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و مواردی ازاین‌قبیل هستند. هر اندازه که اعتبار دامنه‌ای که به شما لینک می‌دهد بیشتر باشد، ارزش بک‌ لینک و تأثیر آن بر رتبه شما نیز افزایش می‌یابد.

 

3) انکر تکست مناسب یا متن لینک

متن لینک یا Anchor Text کلمات قابل کلیکی هستند که بک‌ لینک را تشکیل می‌دهند. گوگل اعلام می‌کند کلماتی که لینک در آن قرار می‌گیرد بر رتبه بندی تأثیر می‌گذارد. با این حال، تحقیقات نشان داده است که ارتباط بین متن پیوند و رتبه سایت دریافت‌کننده لینک چندان قوی نیست؛ بنابراین، با وجود اهمیت متن پیوند، اندازه‌گیری آن به‌اندازه سایر عوامل مهم نیست. انتخاب متن مناسب بر اساس تحقیق کلمات کلیدی راه درست و مناسبی است.

 

4) ارتباط سایت لینک‌دهنده با سایت شما

اینکه کدام وب‌سایت شما را به آن لینک می‌دهد مهم‌ترین شاخص کیفیت بک‌ لینک است. اگر موضوع این سایت مربوط به سایت شما باشد، لینک‌های آن سایت برای گوگل ارزش بیشتری خواهند داشت.

 

5) اعتبار صفحه (Page Authority)

آتوریتی یا اعتبار صفحه بسیار شبیه به اعتبار دامنه است. اعتبار سایت ممکن است بالا باشد، اما صفحه‌ای که از آن لینک دریافت کرده‌اید ممکن است اعتبار پایینی داشته باشد. اعتبار صفحه معمولاً بر اساس لینک‌های داخلی سایت و بک‌ لینک‌های ایجاد شده برای همان صفحه تعیین می‌شود.

 

6) موقعیت لینک‌ها در صفحه

اگر لینک در بدنه صفحه قرار گیرد و از فونت و رنگی استفاده شود که احتمال کلیک کاربر روی آن بیشتر شود، لینک می‌تواند اعتبار زیادی را به گیرنده خود منتقل کند.

 

بک لینک چیست؟ + 6 فاکتور مهم در بک لینک

 

 چگونه بک‌ لینک های طبیعی دریافت کنیم؟

Backlink طبیعی لینکی است که به‌ صورت طبیعی ایجاد می‌شود و موجب ارتقا موقعیت شما در موتور جستجو می‌گردد. همان‌طور که خرید یک بک‌ لینک قوی به سئوی سایت کمک می‌کند، اشتباه در انتخاب وب‌سایت و ایجاد لینک‌های بی‌کیفیت باعث از دست‌ دادن موقعیت می‌شود؛ بنابراین رعایت نکات ذکر شده و استفاده از تکنیک‌های سئو برای تولید محتوای ارزشمند و گرفتن بک‌ لینک طبیعی می‌تواند رمز موفقیت شما باشد. راه‌های مختلفی برای دریافت یا ساخت بک‌ لینک طبیعی وجود دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

 · رپورتاژ آگهی یا گزارش خبری
مؤثرترین راه برای تولید بک‌ لینک طبیعی استفاده از رپورتاژ تبلیغاتی است که علاوه بر دریافت لینک طبیعی می‌تواند منجر به تبلیغ برند و محصول شما در وب‌ سایت‌های مختلف شود و با توجه‌ به نکات ذکر شده می‌توانید با خیال راحت از اعتبار بک‌ لینک استفاده کنید. اگر نمیدانید رپورتاژ چیست توصیه میکنم این مقاله را مطالعه بفرمایید.

 

 · تأثیر شبکه‌های اجتماعی
اگرچه شبکه‌های اجتماعی ممکن است تأثیر مستقیمی بر نتایج جستجو نداشته باشند، اما با فعال‌بودن در شبکه‌های اجتماعی به طور طبیعی پیوندهایی را به وب‌سایت خود پخش خواهید کرد.

 

 · ارائه محتوای باکیفیت
محتوا نقش بسیار مهمی در جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو و انتشار و تبلیغ محتوای خوب دارد که دیگران به آن لینک می‌دهند. برای شما این گزینه یکی از طبیعی‌ترین راه‌ها برای دریافت بک‌ لینک است.

 

 ·pbn 

یکی دیگر از نوع بک لینک‌ها، بک لینک pbn می‌باشد که می‌توان از آن برای رتبه گرفتن سایت استفاده کرد، اگر درباره مزایا و معایب آن اطلاعی ندارید کلیک کنید.

 

نحوه خرید بک لینک

ربات‌های گوگل همواره صفحات مختلف وب را در 24 ساعت شبانه روز رصد می‌کنند. این ربات‌ها یا خزنده به محض مشاهده بک‌ لینک ها، به صفحه هدفی که لینک به آن داده می‌شود، امتیاز ویژه‌ای می‌دهند. به همین دلیل در نتیجه خرید بک‌ لینک، جایگاه صفحه در موتور جستجوی گوگل افزایش یافته و به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد. با خرید بک‌ لینک، می‌توانید به سرعت موقعیت خود را در صفحه نتایج گوگل بهبود بخشیده و به بهترین نتایج نزدیک شوید.

بهتر است قبل از خرید بک لینک به این موارد هم توجه کنید:

  • تحقیقات و بررسی سایت مورد نظر
  • انتخاب منابع معتبر
  • اجتناب از روش‌های مشکوک
  • تعادل بین تعداد و کیفیت
  • اطمینان از انطباق با دستورالعمل گوگل

BackLink چیست؟

 

نتیجه گیری

دریافت بک‌ لینک و استفاده از استراتژی‌های مناسب برای لینک‌سازی می‌تواند جایگاه وب سایت شما را در نتایج گوگل بهبود بخشد. بک‌ لینک‌ها یکی از شاخص های گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو هستند؛ بنابراین اگر به دنبال رشد و توسعه کسب و کار خود هستید، نباید از کسب بک‌ لینک غافل شوید. امیدواریم مطالعه این مقاله در درک مفهوم Backlink و اهمیت آن در سئو برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *