کال تو اکشن چیست؟ معرفی انواع CTA به زبان ساده

CTA چیست

یکی از مهمترین اهداف در هر کسب و کاری، افزایش نرخ تبدیل و فروش است. حال اگر بخواهید نرخ فروش را افزایش دهید، یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده از کال تو اکشن یا CTA است. در واقع شما با استفاده از یک CTA خوب می‌توانید نرخ فروش محصولات یا خدمات خود را دگرگون کنید. اگر شما نیز نمی‌دانید که کال تو اکشن چیست؟ و قصد دارید تا با انواع آن آشنا شوید و در نهایت نیز نکات مهم در طراحی CTA را بدانید ادامه مطالب را از دست ندهید.

 

CTA چیست؟

همانطور که از معنی لغوی Call To Action مشخص است، می‌توان آن را با نام فراخوان دعوت به انجام یا درخواست بازخورد نیز شناخت. در واقع CTA یک نوع درخواست است که شما در وب سایت خود قرار می‌دهید و مخاطب خود را تشویق می‌کنید که بر روی آن کلیک کند.

کال تو اکشن می‌تواند به شکل‌های مختلفی مثل متن، تصویر، لینک، دکمه یا یک بنر در سایت شما باشد که با رعایت نکات مهم طراحی کال تو اکشن، می‌توانید مخاطب را مجاب کنید تا دعوت شما را بپذیرند و در نهایت بر روی آن کلیک کنند، همچنین برای ثبت سفارش طراحی سایت بهتر است مجموعه‌ای انتخاب کنید تا تمامی موارد کاربردی یک سایت را در نظر بگیرد.

در ابتدا بهتر است بدانید که نیازی نیست تا حتماً کال تو اکشن‌ها به صورت یک دکمه با دیزاین گرافیکی طراحی شده باشند یا حتماً در انتهای متن تبلیغاتی قرار بگیرد، زیرا تنها هدف از قرارگیری آنها این نیست و شما می‌توانید از آن برای اهداف دیگری مانند: ثبت اطلاعات، ثبت نام در وب سایت، دانلود اپلیکیشن‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

از دیگر اهداف مهم کال تو اکشن‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما بتوانید کاربران را در وبسایت خود نگهدارید و آن‌ها را به صفحات دیگر وب سایت خود هدایت کنید. همچنین با ثبت اطلاعات کاربران با استفاده از CTA، شما می‌توانید بازدیدکنندگان و کاربران قدیمی را نیز به وبسایت خود بازگردانید.

دقت کنید که اگر شما بتوانید با استفاده از کال تو اکشن، کاربران بیشتری را در وبسایت خود نگه دارید، علاوه بر اینکه به شناسایی برند شما توسط مخاطب کمک می‌کند، از دید گوگل نیز نکته مناسبی است و موجب می‌شود تا در نتایج گوگل رتبه بهتری بگیرید.

 

چرا استفاده از کال تو اکشن مهم است؟

 

کال تو اکشن چیست

 

استفاده از کال تو اکشن در وب سایت شما می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که عبارتند از:

 

– رشد نرخ فروش

یکی از مهمترین و ابتدایی‌ترین دلایلی که شما باید از انواع کال تو اکشن در وب سایت خود استفاده کنید، تأثیر بسیار زیاد آن در افزایش نرخ تبدیل است. البته توجه کنید که باید طراحی CTA به بهترین شکل انجام شود تا شما به هدف افزایش نرخ تبدیل برسید.

اگر به وب سایت‌ها در فضای اینترنت سر بزنید، متوجه خواهید شد که اکثر سایت‌ها از CTA برای افزایش نرخ تبدیل استفاده می‌کنند و شما می‌توانید از طراحی CTA آن‌ها برای وب سایت خود ایده بگیرید.

 

– جذب مخاطب هدف

اگر شما یک صفحه وبلاگ خوب داشته باشید و محصولات خود را به شکل صحیح توضیح دهید اما نتوانید مخاطبان را با استفاده از کال تو اکشن جذب کنید، موجب کم ارزش شدن وبلاگ شما می‌شود.

یکی از نکات مهم در هدایت و جذب مخاطب این است که زمانی که شما محصول خود را به شکل صحیح توضیح می‌دهید و مخاطبان را برای خرید تشویق می‌کنید بهتر است بلافاصله از کال تو اکشن به صورت متنی، لینک، تصویر یا بنر استفاده کنید تا بتوانید مخاطب را وارد قیف فروش کنید.

 

– کاهش نرخ پرش (Bounce rate)

در واقع شما با قرار دادن دکمه کل تو اکشن می‌توانید بانس ریت یا Bounce rate را در وبسایت خود کاهش دهید که این مورد نیز معیار مهمی برای گوگل برای رتبه‌دهی شما در نتایج جستجو به شمار می‌رود.

 

حتما بخوانید: بوم کسب و کار چیست

 

انواع کال تو اکشن چیست؟

کال تو اکشن‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند که استفاده از هر کدام می‌تواند در جایگاه خود مناسب باشد که شامل موارد زیر هستند:

 

انواع کال تو اکشن

 

دکمه هدایت کاربران

مرسوم‌ترین نوع کال تو اکشن‌هایی که در صفحات وب سایت استفاده می‌شود، دکمه دعوت به اقدام است که می‌تواند به صورت متنی یا با طراحی گرافیکی دیده شود. از این نکات معمولاً در انتهای مقاله یا پس از توضیح محصول خدمات استفاده می‌شود.

البته اگر قصد دارید تا به صورت گرافیکی آنها را طراحی کنید، باید از حتماً نکاتی را نسبت به آن در نظر بگیرید تا مخاطب تشویق شود که بر روی آن کلیک کند.

 

جهت سفارش سئو سایت و یا مشاهده تعرفه ها، کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید (Read More)

یکی دیگر از ترفند‌هایی که موجب می‌شود تا مخاطب اقدام شما را انجام دهد این است که از کال تو اکشن‌های بیشتر بخوانید یا Read More استفاده کنید. معمولاً این نوع در محتوای متنی بهتر جواب می‌دهد و تنها نیاز است تا شما بخش ابتدایی وبلاگ خود را آنقدر جذاب بنویسید تا مخاطب یا کاربر بر روی دکمه بیشتر بخوانید Read More کلیک کند.

 

ثبت نام

استفاده از این نوع کال تو اکشن معمولاً نرخ تبدیل کمتری نسبت به موارد دیگر که گفته شد دارد. زیرا در این نوع کال تو اکشن کاربر باید یکبار برای پرکردن فرم تشویق شود و بعد از آن نیز باید دوباره ترغیب شود تا روی دکمه ارسال کلیک کنید. بنابراین باید طراحی آن به بهترین شکل انجام شود تا کاربر بر روی آن کلیک کند.

 

درخواست خرید

مهمترین هدفی که برای کال تو اکشن‌ها در نظر گرفته می‌شود، افزایش در فروش است. یکی از تأثیرگذارترین مواردی که می‌تواند از نوع درخواست خرید باشد، این CTA است که در ترغیب مخاطبان برای خرید آنلاین و افزودن به سبد خرید در فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است.

البته در مورد کال تو اکشن‌های خرید آنلاین دو حالت وجود دارد که باید به آن توجه کنید: اول اینکه ممکن است کاربر در صفحه محصول و لندینگ شما نباشد و در این حالت بهتر است تا شما او را در ابتدا به صفحه لندینگ هدایت کنید و در نهایت دکمه CTA خرید خود را در آنجا قرار دهید.

در برخی از موارد نیز وجود برخی مشکلات مانند اتمام موجودی یا مشکلات فنی در سایت ممکن است اقدام کاربر را ناتمام باقی بگذارد. در این حالت بهتر است تا شما با استفاده از کمپین‌های ریتارگتینگ، مشتری را همچنان حفظ کنید تا دوباره پس از رفع مشکل، مخاطب را به خرید تشویق کنید.

 

چت آنلاین با پشتیبانی

معمولاً پس از اینکه کاربران اقدام به خرید از سایت شما می‌کنند، سؤالات زیادی برای آن‌ها پیش می‌آید که شما می‌توانید با استفاده از کال تو اکشن چت آنلاین یا تماس با پشتیبانی او را تشویق به خرید کنید و اعتماد او را افزایش دهید. شما می‌توانید با طراحی این نوع کال تو واکشن و راهنمایی مخاطب، تجربه لذت بخشی از خرید را برای کاربر رقم بزنید.

 

 

مثال‌های جذاب CTA

همواره مثال‌های جذابی برای CTA در وب سایت‌ها موجود است که شما اگر به صورت رندوم نیز سایت‌های مطرح در زمینه‌های مختلف را مشاهده کنید، می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را ببینید.

البته دقت کنید که اگر بتوانید از کال تو اکشن‌های جذاب استفاده کنید، شما به راحتی می‌توانید نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را از 1 درصد به ۴ یا ۵ درصد افزایش دهید. دو مورد از مثال‌های جذاب CTA در ادامه آورده شده است:

 

مثال‌های جذاب CTA

 

netflix

معمولاً کاربران در زمان ثبت نام در برخی وبسایت‌ها این نگرانی را دارند تا نتوانند آن را هرگز کنسل کنند. نتفلیکس با بیان اینکه شما می‌توانید هر زمان که خواستید ثبت نام خود را کنسل کنید، موجب شده است تا این کال تو اکشن توجه زیادی را به خود جلب کند.

همچنین با نوشتن جمله “پیوستن برای یک ماه رایگان” نیز موجب شده است تا کاربران بیشتری تشویق شوند تا بر روی آن کلیک کنند. دقت کنید که استفاده از رنگ‌های قرمز در دکمه کال تو اکشن که با رنگ لوگو نیز نتفلیکس همخوانی دارد، توجه زیادی را جلب می‌کند.

 

OfficeVibe

در این وبسایت، کال تو اکشن در گوشه تصویر قرار می‌گیرد که کاربر با اسکرول کردن نیز آن را مشاهده می‌کند. البته نکته آن این است که هماهنگی زیادی با مطلب وبلاگ دارد. زیرا معمولاً افرادی که قصد دارند تا نکات مهم در مدیریت خود را بدانند به این وب سایت مراجعه می‌کنند و این باکس نیز به شما می‌گوید که اگر دوست دارید تا نکات مهم برای مدیر بهتر شدن را بدانید ایمیل خود را وارد کنید که می‌تواند برای کاربران جذابیت بالایی داشته باشد.

 

جهت دریافت مشاوره سئو سایت به صورت حرفه ای، با شماره 02188730424 تماس بگیرید.

 

نکات مهم طراحی CTA چیست؟

نکات مهمی در طراحی CTA وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید نزخ تبدیل را افزایش چشمگیری دهید که شامل موارد زیر است:

 

انتخاب رنگ مناسب

معمولاً استفاده از رنگ‌هایی که با متن صفحه تمایز داشته باشند و بتوانند دکمه CTA را برجسته‌تر نشان دهند می‌توانند کاربردی‌تر باشند. استفاده از رنگ‌های سبز، آبی، نارنجی و قرمز معمولاً برای Call to Actions بهتر است.

 

شکل کال تو اکشن

معمولاً بیشتر کال تو اکشن‌ها به شکل مستطیل یا چهارگوش هستند که شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های دایره‌ای شکل، مخاطبان بیشتری را جلب کنید. زیرا معمولاً استفاده از راهکار‌های خلاقانه کاربر را بهتر جذب می‌کند.

 

محل قرارگیری دکمه کال تو اکشن

حتماً دقت کنید که دکمه را در محل مناسب قرار دهید زیرا استفاده از آن‌ها در ابتدا یا انتهای مقاله می‌تواند جذاب باشد.

 

طراحی ساده فرم‌ها

قرار نیست شما برای اینکه نرخ فروش را افزایش دهید از کال تو اکشن‌های بسیار پیچیده استفاده کنید. شما می‌توانید با یک طراحی ساده، عملکرد بهتری در جذب مخاطب داشته باشید، اگر نمی‌دانید برای ایجاد سایت مپ چطور اقدام کنید این مقاله به شما کمک می‌کند.

 

حتما بخوانید: رپورتاژ آگهی چیست

 

نتیجه گیری

با استفاده از یک CTA خوب می‌توانید نرخ فروش محصولات یا خدمات خود را دگرگون کنید. کال تو اکشن می‌تواند به شکل‌های مختلفی مثل متن، تصویر، لینک، دکمه یا یک بنر در سایت شما باشد که با رعایت نکات مهم طراحی، می‌توانید مخاطب را مجاب کنید تا دعوت شما را بپذیرند و در نهایت بر روی آن کلیک کنند.

یکی از مهمترین و ابتدایی‌ترین دلایلی که شما باید از انواع کال تو اکشن در وب سایت خود استفاده کنید، تأثیر بسیار زیاد آن در افزایش نرخ تبدیل است. پس از اینکه کاربران اقدام به خرید از سایت شما می‌کنند، سؤالات زیادی برای آن‌ها پیش می‌آید که شما می‌توانید با استفاده از چت آنلاین یا تماس با پشتیبانی او را تشویق به خرید کنید و اعتماد او را افزایش دهید.

قرار نیست شما برای اینکه نرخ فروش را افزایش دهید از کال تو اکشن‌های بسیار پیچیده استفاده کنید. شما می‌توانید با یک طراحی ساده، عملکرد بهتری در جذب مخاطب داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *